mesra.

td ingat nak tunjuk kejadian kat kfc tp x berani la.aku ceta kejadian aku sudah la.kat kaunter aku sendiri dah tetapkan dokumen hanya 30 keping sj aku nak stem utk setiap pelanggan.ini utk menyenangkan keja aku dan supaya mesin x jam kalau dokumen terlampau banyak di frank.tp hari tu,ada pelanggan tetap yg bw mai sampai lebih had yg ditetapkan.kalau lebih setakat 5 tu aku lepaskan je tp hari tu dia bw 58.member aku tunjuk kat aku.aku pun tanya la pasal apa bw banyak.tau apa dia jawab?dia jwb dgn kasarnya."saya bw mai ni dah la dgn motor,berat ni xkan la nak kena bw balik plak???!!takkan la nak balik suruh kerani saya buat lain plak???!!!" aku jd tersengap sat.x sangka plak dia boleh ckp mcm tu.kiranya mcm dia bantah la.aku suruh member aku terima sj.mungkin dia stress kut sbb baru balik dr mengunjung kematian mak kwn depa.itu anggapan baik aku la.tp bila dia muncul semula nak buat bayaran kat kaunter,kawan aku dgn muka yg memang serius menegur sikapnya.aku x pernah tengok kawan aku mcm tu.dia kata,"lain kali boleh dak kata saya minta maaf,saya silap saya terbawa banyak.jgn dok marah2 mcm tu.nada hang ckp td mcm marah kat kami."mujur la pelanggan td mengaku salah.tp memang dia salah pun.cuba la menghormati org lain dan cuba la bersopan.pepatah melayu ada sebut xkan hilang bisa ular walau menyusur akar.x hilang maruah kalau merendah diri sikit.kalau ada duit banyak pun x hilang duit yg banyak tu kalau bersikap merendah diri.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai