mcm frust je....

ya ka?xdak kut tp bila dengar lagu2 m.nasir tu mcm terbayang je mcm mana rasanya bila org johor dan org singapura terpisah dulu2.bayangkan jika kita ada sedara tiba2 jd xdak sedara.mcm jerman barat dgn jerman timur yg terpisah secara tiba2 sat dulu.ada tembok berlin,tp johor dgn singapura tetap ada laut.mcm jugak dgn pulau pinang.dulu2 masa aku kecik aku selalu jugak melawat sedara sebelah tok aku disana.sepupu arwah tok aku dulu2 katanya keja tukang masak org putih.lama dah ceta ni.bila aku pegi rumah anak2 dia,semua pandai ckp org putih.aku respek gila.bayangkan dok dirumah boleh ckp org putih.dulu2 org putih memang banyak kat pulau pinang tu(org utara panggil tanjung).masa aku dok pi pulau dgn jiran aku tu,tentera org putih siap ada kat situ lg.apa yg aku nak ceta ialah apa pun kisahnya,itulah pengalaman hidup kita.mungkin suatu masa dulu org putih ka,org apa pun pernah jd penjajah kita.tp bila sampai suatu masa keadaan itu tentu la akan berubah.mcm jerman yg ada tembok berlin selepas tu tiada(aku rasa la).yg terjadi akan tetap terjadi.bila Allah kata jadi maka jadilah.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai