lampu isyarat

pernah langgar lampu merah?mesti la ada yg pernah.pernah jalan masa lampu kuning?mesti semua org pernah jugak.lampu kuning tu sebenarnya bersedia utk berhenti tp banyak jugak yg jalan.tp ada x yg pernah kena tahan semasa lampu tu nak merah dr kuning.ada satu mamat ni dia nampak lampu tu kuning,bila dia lintas je polis trafik nampak merah.so apa jadi?masalah jugak ni.pemandu nampak kuning.....polis nampak merah...sapa yg betul?dua2 pun betul aku rasa.tp polis sepatutnya kena teguh dgn keputusannya bahawa dia nampak merah.kena teguh tu maksud aku,teguh dgn fakta la.bila yg nampak kuning tu teguh dgn fakta so yg nampak merah tu kalah la.aku ceta ni sbb terbaca dlm blog mazidul pasal dilarang mengambil gmbr dlm hospital.yg lampu merah tu plak aku bg contoh sj.situasi yg hampir sama la.mcm kat ofis aku la.akta memang penting sgt.kena update selalu.seronok tengok tax agent yg mai dgn buku akta yg tebal2.mcm kata org2 tua la,kail panjang sejengkal,lautan dlm jgn nak duga.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai