ingat lagi...

lagu nasyid sepohon kayu tu aku suka nyanyi masa lepas mengaji quran kat mesjid dulu.dulu2 semua org suka dgn nasyid ni.semua org mesti pandai nyanyi lagu nasyid.sepohon kayu dan ibu mithali antara nasyid yg popular la masa tu.masa tu tv pun x banyak lg.yg org boleh buat pun ialah menyanyi sendiri la.tp lagu2 nasyid ni ada banyak unsur2 nasihat.contohnya ibu mithali.kalau tengok kat paper kalau pasal ibu mithali ni ialah contoh2 ibu yg berjaya mendidik anak2nya yg ramai sehingga berjaya.tp melalui lagu ibu mithali ni kita tau macam mana nak jd ibu mithali.apa itu ibu mithali.mcm tu jugak dgn sepohon kayu.ceta pasal sembahyang.lagu2 el suraya tu kiranya era yg agak lama dah tp aku suka.di samping kita dengar lagu org putih apa salahnya kita dengar lagu nasyid yg ada unsur2 nasihat mcm ni.x salah dengar lagu org putih.tau lagu apa yg aku mula2 dengar,lagu org putih plak?kat pekan sg yan ada pekan sehari setiap hari isnin.aku beli lagu rolling stone kat pekan sehari tu la.ingat lg lagu rolling stone yg tajuk i have been waiting tu.aku dengar tape tu sampai lunyai la.aku suka explore semua benda.mcm jugak aku pi belajar baru2 ni.org semua heran kenapa aku boleh buat mcm tu.kan dah lanjut usia tp aku nak rasa mcm mana belajar kat u.aku nak tengok sendiri mcm mana belajar kat u tu.aku nak alami sendiri apa masalahnya kalau belajar kat u tu.dah la noooo...mengantuk

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai