bandum

tau apa bandum?xde apa makna pun cuma teringat kisah sorang kwnku dulu yg suka sebut mee bandum.haaaa..dah dpt tangkap kut sikit2 makna bandum tu.asalnya mee bandung tp dia ni memang suka sebut mee bandum.mula2 tu aku mcm rimas la dengar sebutan bandum tu.ya la kan org sebut mee bandung yg dia dok sebut mee bandum tu apahal?tp dah dia suka nak sebut mee bandum nak buat mcm mana?mcm ada org yg sebut kicap tu toyu la.sapa tu?cuba teka?aku lewtew.memang aku dan kebanyakan org kat kampung aku akan sebut toyu.al-kisahnya masa dulu ada jugak isteri sepupu aku yg sebut tokyu.masa dia baru jd ahli keluarga aku tu,dia pun mcm aku la juga pelik dengar tok aku dok sebut ubi keledek tu ubi kededek.bila dia tegur je,tok aku pun kata yg dia dok kata tokyu tu xpa plak.hahahaha...pengajarannya apapun sebutan kita kalau selagi apa yg kita sebut tu org lain boleh faham ok la.jgn plak jd mcm ayam dgn itik bercakap,x faham langsung satu apa pun.aku ada kat kampung hari ni.balik sj dengar khabar jiran aku yg sudah tua sedang sakit tenat.rasa penat sgt sampaikan rasa x terdaya nak pi ziarah pun.rasa penat sangat.kemarin selepas makan kat keluarga 69 tu,sempat lg keluar g shoping kat jj.mula tu sj2 nak jalan tp dah melekat kat tempat kasut.ini sbb dok selalu pakai kasut bertutup sgt,kaki aku dah jd gatal semacam je.mana x gatal,org pakai stokin aku ni pemalas nak pakai stokin.so bila berpeluh kaki gatal la.td terbeli la kasut yg terbuka sikit kat dpn,fesyen yg ada dlm akta la.hahahahaha...kasut pun kena ikut akta.lepas tu lalu kot bahagian baju wanita teringat plak seluar uniform aku yg dah semakin ketat.kena beli la jugak.try satu seluar x padan.tau aku pakai saiz apa la ni????xxl...aduihhhh kenapa la makin besar ni.beli plak blaus yg berwarna kuning nak buat baju uniform tp aku rasa x berapa sesuai sgt.pg td bila aku pakai masa nak balik kat kampung,yusuf dah tegur baju aku mcm kain tuala.terima sj la pendapat dr budak yg ikhlas.masa dlm keta baru sedar kain yg aku basuh smlm,ada lg dlm mesin x sidai pun.banyak sgt yg ada dlm kepala aku kot.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai