ada harta xdak reti nihhh..

komputer ni mcm nak buat hal je.xtau la kenapa.puas dok gerodek.semenjak kebelakangan ni aku agak bebal masa pi shoping.semuanya membosankan.kemarin pi beli beg komputer kat jj.tauke kedai tu budak2 muda cina.biasa la budak2 pekan.xdak bahasa langsung.geram betul aku.nasib baik aku dah beli beg tu.ihhhh..benci betul.mungkin anak org kaya kut.kalau bangsa apa pun aku x kisah tp bahasa mau ada la.aku x heran sgt dgn duit yg org ada.kalau ada duit pun larat ka nak makan hebat2 hari.jemu jugakkan?aku teringat aku pi upah seluar kat kedai cina 2 bulan sudah.aku baru pertama kali masuk kedai cina tu.bila nak bg sj baju yg sudah siap,taukeh kedai tu boleh kata apa tau?"kak datang lagi ya.sokongan kak buat bg saya maju."aku rasa tersentuh sungguh bila melihat kedai dia yg uzur.utk yg berniaga pelanggan tu bererti rezeki.rezeki bererti wang.utk yg dilahirkan kaya,semua ini mungkin xdak apa makna pun.nak cari duit,duit dah ada.buka sj mata makanan dah terhidang.tp semua kesenangan yg kita miliki x kekal lama.hidup mcm roda.bulat dan berputar2.satu masa kita menjadi anak,suatu masa yg lain pulak kita menjadi emak.satu masa kita menjadi bos nombor satu,satu masa yg lain pulak kita menjadi kuli.so belajar la menghargai masa yg ada.masa kita senang dan jugak masa kita susah.ada masa kita gelar kat org biawak,masa yg lain plak org gelar kat kita biawak.ckp pasal biawak ni ada mcm2 istilah.ada jugak biawak hidup org panggil.tp hari ni kat ofis memang amat sibuk.kita lupakan dulu perkara2 yg x seronok tu.org ramai sgt so ada la yg x terlayan.tp aku paling suka tengok situasi seorg perempuan india mengajar lelaki tua cina isi borang.lelaki muda melayu plak tolong perbetul.itu la sebenarnya 1 malaysia.negara malaysia ni pun kecik je,nama pun dekat dgn segenting kera.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai