40-an....

bila dah 40-an ni mcm hal badan aku dah buat hal.masa dulu baru keja mcm biasa la aku akan bawa bekal.lepas tu lama2 rasa bosan jugak,hari2 makan nasi yg dah sejuk.lepas tu hari2 aku akan beli sj utk mkn pagi.bila pi kl,hari2 aku mkn capati.sedap capati yg dibuat dua beradik benggali islam tu.aku dan geng aku akan mkn kat situ la.capati tu cicah dgn kuah sardin.ada sekali tu aku cuba jugak tukar kuah sayur.tau sayur apa dia bg.bayam yg di blend rasa aku.alamak...hijau kehitaman semacam je.terus aku x pernah mintak dah.makan sj la sardin tu.bila balik mai kat penang ni,baru2 balik tu aku rajin la bangun masak.lama sikit,mula la urat malas timbul.mula beli makan kat luar.kalau beli tu biasanya aku akan ambik bihun,mee atau punkoeteow.lama2 jd bosan jugak.jgn kata nak makan,dengar sj nama tuan punya kedai makan tu pun aku dah rasa semacam.kat depan ofis aku ada jugak org jual nasi lemak.agak mahal la.tu harga sebelum kami dpt bonus.bila kami dpt bonus,katanya lg mahal.kakak yg jual tu ingat kami ni gaji banyak kut.aku memang dah x beli pun.la ni setiap pg aku kena makan buah.kalau makan yg berat perut aku rasa mcm payah nak kisar sj.asyik meragam sj.agaknya mesin 40-an kut.kawan2 aku asyik gelak kat aku sj.aku kena makan supaya x kena selsema.kalau aku kena selsema,pernah ada jangkitan kat telinga.nak sakit ka nak sedap?kena buat pilihan nihh...

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai