malas

semenjak dua menjak ni aku rasa malas plak nak tulis apa pun.xtau pasal apa.bosan nak fikir apa pun.mungkin sbb penat sgt kat ofis.otak xdan nak fikir nak tulis apa.tp keja apa yg x penatkan?buat apapun semua boleh penat punya.hari2 dok tengok org mai buat lima latuih punya.LIMA LATUIHHHH.aku pun dah jd bengong,asal pun memang agak bengong bila kena je buat keja yg ala2 latih tubi,terus jd selop.mai kita jana minda yg karat ni balik.otak ni pun kalau x jana selalu boleh jd senyap jugak.mula2 ceta pasal apa yg jd kat ofis.aku xmau la ceta yg berat2 sgt.dlm minggu ni ada yg mai stem dokumen beli motor.kami semua terkejut 'beruk'.tau pasal apa?sebiji motor harga rm40 ribu.runner tu kata,ni yg agak second-hand la.tp xla buruk sgt.kalau baru boleh pi sampai rm80 ribu.motor sj....kena hujan plak tu.lepas tu yg lain buka ceta la,'gerek' pun la ni dah rm40 ribu.org la ni dah kaya2 semuanya.motor besar ni laju sungguh.sama mcm gerek pun.tp motor lg trajis.kenapa trajis?ya la kalau dah sampai rm80 ribu,bila bawa berdesup je.silap langkah je...habis.habis sekali dgn rm80 ribu.tp dlm minggu ni aku rasa kerja aku sungguh mencabar.wowwww!kena bersabar dan buat sj kerja dlm keadaan yg sistem sat laju,sat plak senyap terus.org yg mai pun ada yg dah mula nak naik angin.kalau aku pun boleh marah jugak.tp nak buat mcm mana manusia hanya boleh merancang tp tuhan yg menentukan.kami yg buat kerja ni mcm tujak.aku,kalau boleh nak senyum aje.memang aku senyum pun.kalau dekat runner2 tu,aku cuba jugak buat lawak.kadang2 rasa mcm lawak bodoh je(memang bodoh pun aku ni).tp nasib baik la depa boleh terima.walau pun kadang2 aku rasa mcm nak jd 'programer' je.tp ckp je,periksa penilaian darjah 5 pun x dpt a,ada hati nak buat sistem.tp aku cuba seboleh2nya jugak nak ikut keadaan semasa.aku kena belajar memahami org lain,bukannya org lain yg kena memahami aku.kalau nak harap org lain faham aku,jd mcm dulu la,hari2 bertekak.masalah x selesai jugak.makin bertambah ada la.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai