jaminan

apa tu jaminan.ada jaminan keewangan.ada jugak disebut jaminan kesihatan.jaminan ni maknanya keewangan yg dijamin kukuh.jaminan kesihatan plak mcm tu jugak kot.apa yg aku nak ceta ialah jaminan kesihatan.petang td seorang kwn aku yg gajinya lebih seratus je dr gaji aku merungut sbb duit insuran kesihatan yg dia kena byr terlalu banyak.logik la sbb lebih dr rm70.banyak tu utk yg kumpulan yg amat rendah.kalu yg kumpulan yg tinggi tu x kisah la kot.aku pun terfikir jugak mcm tu.tp aku teringin nak beli insuran utk keluarga aku kat kampung.bayangkan kalau ada yg sakit,kena pi hospital sj.bukan hospital x bagus,tp utk org yg susah,kalau nak bayar utk pembedahan yg mahal,memang payah la.kalau sedar ada penyakit pun,nak berubat pun x reti.aku ingat lg,masa salah sorang mak penakan aku sakit dulu,kami minta derma merata tempat utk bayar kos cuci buah pinggang dia.akhirnya dia meninggal jugak.mungkin dah tersurat dah nasib mak penakan aku tu mcm tu,itulah qada dan qadar.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai