buat betul2..

buat apa pun kena buat betul2,jgn main2.kalau buat keja kena buat betul2,kalau kawin pun kena kawin betul2.ada plak mcm tu.memang aku fikir mcm tu pun.jgn main2.pasal apa aku fikir mcm tu?rasa mcm mana plak nih?xdak rasa apa pun,cuma bila teringat org yg dah xdak,kita kena hargai masa yg ada tu sebaiknya.guna sepenuhnya.ambik peluang yg ada.(aku ni memang suka ambik kesempatan pun).ada apa2 ilmu yg org tua kita ada,tanya depa.aku ingat lg arwah tok aku aku pandai menganyam bakul,tp aku x belajar pun dekat dia.mcm tu jugak dgn mak aku,depa suka buat kueh karas,kami x belajar pun.nanti kalu depa dah takdak,org tanya nak buat kueh karas pun x pandai.tp cara mak aku buat baulu memang amat2 renyah sikit.cerewet sgt.telur kena telur ayam kampung.telur tu kena timbuk tengah panas.memang penat,tp hasilnya amat memuaskan.baulu jd sedap. x la ringan dan mampung je.masa depa ada la kena belajar,supaya nanti kita betul2 jadi 'anak emak' dan'anak pak'...fikir2kanlah...anak sapa la nuuuun...

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai