asrama

cetanya anak buah aku balik habak kata ada kawan dia yg masuk asrama.aku tanya la dia nak masuk asrama jugak ka.dia kata nak la.kena duit x?kena la katanya.aku habak kat dia pi cari hak yg x kena duit.mak dia kata asrama penuh la.hak tu pun kena duit aku rasa.ada ka?mai pakat2 fikir no.kalau dulu asrama penuh tu maksudnya asrama yg dibantu sepenuhnya oleh kerajaan yakni mara.mara akan bantu sepenuhnya org melayu.anak2 melayu yg bijak tp miskin.selepas tu mara lebarkan lg sayapnya kepada bantu pelajar2 yg x mampu utk melanjutkan pelajaran ke luar negeri.x mampu noooo.tp la ni bila dpt je pi belajar ke luar negeri habis lupa asal usul.kalau pi amerika,jadi teruk lg dr org amerika.org amerika x buat pun,org melayu buat.kira org melayu hebat la.hebat sungguh2 tp nak pi harap ikhsan org ramai,pi dok dabik dada kat sana.balik ceta asal,aku kalau nak hantar anak aku,(kalau ada anak la)nak hantar asrama yg betul2 punya.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai