ambulan dan kesedaran sivik

dulu2 ingat lg kalau ambulan lalu,kereta yg berada atas jln akan memperlahankan kenderaan dan berhenti ditepi jalan.la ni ada lagi ka yg mcm tu?satu soalan niiihhh.bila aku balik kampung aje,ambulan kat hospital yan tu akan berbunyi aje.bila ambulan keluar aje dr hospital,mula la siren dia akan berbunyi.situasi yg mcm ni,dulu2 akan hanya kita nampak kat dlm tv ceta2 org putih je.tp la ni kat yan,yg aku rasa memang agak darat pun dah jd mcm new york.kalau kat new york x tau la mcm mana gayanya.tp aku pun x berapa pasti sgt sbb siren dibunyikan.sbb keta banyakkah?sbb org ramaikah?sbb keta lain x bg laluan ka?atau sbb org lain pun sama sibuk dgn ambulan tu,mana ada masa nak layan ambulan nak bagi laluan ka.susah jugak nak jawab ni.tp ada satu ceta lucu yg aku nak kongsi hari ni.pg td aku volunteer la kat kakak aku nak tolong semak brim.kira aku buka meja meja kat kedai kakak aku la.aku tolong call kat income-tax tp guna talipon depa depa la.depa bubuh top-up rm10,aku pun dail la income-tax yang buka hari ni.bula2 aku ccall as,x jwb tp dah pukul 2.00 ptg.aku cuba plak call sp,pun x jwb.credit dah habis rm2.00,x boleh ckp lg.aku talipon balik as,baru dpt jwb,aku pun semak la permohonan depa,semua dpt,termasuk la hak pak aku punya pun.bila habis ckp je,credit dah habis rm5,tp ok la yg nak dpt tu rm500.rasa malu jugak sbb ofis sendiri pun lambat bg perkhidmatan.mcm mana la gayanya kalau aku call kat perda plak.....?abih dah pukuiiiii talipon banyak kali pun xdak org angkat sabarrrrr sj laaa.tu bukannya deringan yg pertama dah,dah berdering2 pun.yg dengar cuma harap maaf telefonis kami sibuk.muzik lg.dengar lg telefonis kami masih sibuk lg.sibuk sungguh telefonis la ni noooo.mengalahkan menteri.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai