minggu kenduri

minggu lepas hari2 kenduri.kambing,kambing dan kambing.setakat ni ok lg la kambing tu.mana2 kenduri aku pegi ada kambing.ada cook-well,ada half-cook.dah kambing,apa pun belasah je.tp yg paling aku seronok ialah boleh berhimpun semua sedara masa kenduri.payah nak jumpa kalau x kenduri.sedih jugak,bila ada yg dah peergi x kembali bila kenduri.Al-fatihah utk arwah maktam.tp yg tinggal kena hadapi jugak.terasa sgt ketuaannya aku ni.bila tengok yg agak2 lebih tua ckit dr aku pun dah pretend to be org2 tua.ya la sapa lg nak jd org tua.memang dah tua pun.yg tua ni la tempat yg muda merujuk pendapat.yg tua ni la jugak kena menguruskan yg muda supaya semuanya berjalan lancar.seikat lidi penyapu lebih baik dr sebilah lidi.jika pengalaman yg tua digabungkan bersama tenaga yg muda,tentulah hasilnya amat cemerlang.apa pun,aku x pasti bila dpt jumpa lg dgn org2 yan dan sg yan yg berhijrah ke pahang.soooo sweeeeet memory.
ada lg yg menarik,bila aku pegi kenduri kat kawasan kampung kat bm.seronoknya makan gulai kambing di kelilingi pokok rambutan dgn semua kawan2 ofis.aku suka mcm ni.walaupun seminit je masa tanpa memikirkan soal ofis.......

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai