marah.......

semua org mesti pernah marah.semua org juga mesti pernah kena marah,smlm aku kt marah akan merosakkan kesihatan org yg marah tp pernah x kita fikirkan perasaan org yg kena marah.kalau marah tu ada toksin,ertinya org yg kena marah akan dpt toksin jugak la.kenapa aku kt mcm tu?sj je... kat ofis aku plak,semua org mcm sudah terkena sakit telinga.aku pun heran jugak.mungkin sbb asyik selalu dok dengar perkara yg ada toksin kot.mungkin sj no...tp masa aku sakit telinga hari tu,doktor kt sbb badan terlampau panas sgt.kesimpulan yg dpt aku buat ialah sbb aku x berapa jaga kesihatan.aku la,org lain aku x boleh kt la pasal apa plak.nanti kalau aku kata org x setuju mcm mana plak.perasaan org kena jaga jugak.org tu dah cukup bersih tp sakit jugak mesti la sbb lain. anti aku nak dpt pengarah baru.seronok mcm nak dpt kereta baru ka?xtau la.biasa sj aku.sapa pun jd ketua aku,aku dok mcm ni jugak.tp utk yg nak pergi aku nak ucap selamat berpisah.untuk yg nak mai plak aku nak ucap selamat datang.tp aku teringat pd bekas bos aku dulu,nama dia mr low.pencen dah la ni.masa aku masuk keja,dia jd timbalan,lepas tu jd bos.tp aku seronok sgt dpt bos mcm dia.sbb?sbb dia jaga kepentingan anak buah dia,mcm tu anak buah dia pun jaga kepentingan dia.ketua ni mcm tempat berlindung la.kira mcm payung la.tp payung kena ada org pegang jugak.hidup ni memang saling memerlukan.mana ada bos yg xdak anak buah.mana ada anak buah yg xdak bos.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai