dahan rambutan

seronoknya boleh berada di bawah pokok rambutan.lama dah aku x rasa pengalaman mcm ni.duduk bwh pokok rambutan dan mkn rambutan dgn relexnya.dulu2 masa arwah wan ada dulu,kami ada la jugak pokok rambutan.hak pusaka,bila org2 tua meninggal,pokok pun di tebang.pusaka pun di bagi2.nama pun pusaka.seronoknya dulu2 makan buah rambai atas pokok rambai.aku teringin jugak nak beli dusun tp aku ni ada ka masa nak pi mkn buah.satu hal lg boleh ka aku panjat pokok????aku ingat lg dulu2 masa aku panjat pokok rambai dan x boleh turun.mak sedara aku kena sambut kat bawah pokok.aku ni asyik dok bawah pokok je.mkn je apa yg org kait.mcm tu jugak kalau pi mandi kat sungai,pi mandi tp x reti berenang pun.baru ni pi titi hayun,aku temberang anak2 sedara aku,aku boleh mengapung badan kat atas air,tp sebenarnya aku baring atas batu.ha ha haaahaaa.mana boleh lekeh....dulu2 kalau kami pi mandi sungai,kami akan cari dulu rebung kat tepi sungai tu.bila balik je,kena kupas nyior dulu sebelum naik atas rumah.masa rebus rebung tu bubuh la air nyior supaya rebung tu manis.seronoknya pengalaman dulu2.....

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai