berurusan

kawan2 aku awal2 pg td dah serbu imegresen.depa nak pi kota singa.syoknya dengar boleh pi kota singa.aku x boleh pegi ada kenduri plak so lupakan sj la....lain kali mana tau dpt pi tempat lain plak.lagi pun hari tu dah pi bandung.nak jalan2 pun ckit2 sudah la.nanti terlebih makan angin plak.kalau dah tiap tahun pi bercuti dah x rasa special dah.hilang nikmat.mcm dulu2 setahun sekali dpt mkn daging masa hari raya,rasa daging tu amat istimewa,la ni bila tiap2 hari dpt makan daging rasa bawa mudarat la plak,darah tinggi pun naik la. hari ni ada pelanggan yg mai dekat ofis nak tutup,lepas tu marah2 la plak.hari yg sungguh malang aku rasa hari ni.bg aku kalau ada rungutan pelanggan aku rasa mcm separuh dr usaha aku dah gagal.memang aku x harapkan pujian sgt,cuma aku x suka bila ada yg merungut.kenapa aku x suka.sbb bila pelanggan marah aku x boleh marah balik.customer's always right...so tahan sj la.kadang2 ada yg alert dgn pandangan mata aku pun.so what can i do?kalau x suka kena be very happy. pg td aku baru dengar ceramah kat tv3 pasal marah.marah ni ialah toksin yg x elok yg ada dlm badan kita.aku pun kalau marah,dada rasa ketat sgt,kdg2 aku takut jugak kalau2 kena serangan jantung plak.jadi bila org mai ckp banyak ckit je kat kaunter,aku akan tersengih je lebih2 pun aku akan ketawa je.depa nanti marah la plak.rasa mcm permain depa kut.tp bila aku buat mcm tu,dada aku xla rasa berat sgt.bancuh milo/nescafe kacau sambil tengok pemandangan kat luar ofis.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai