rasional sikit

td aku mcm x rasional je.aku sendiri rasa mcm tu nak buat mcm mana.mcm weng ckit.aku x la berapa nak fikir sgt pun.tp semua benda ada cara yg boleh nak diselesaikan.contohnya,kalau dah tau org x suka,kita jgn buat la benda yg org x suka.tp mungkin jugak kalau dah x serasi sgt x boleh nak buat apa la.keserasian tu amat la penting bg aku la.tp sebelum nak tengok kesalahan org lain aku lebih suka tengok kesalahan pada diri aku sendiri dulu.contohnya mcm aku kena bertugas kat kaunter full seminggu.minggu dpn pun seminggu lg.kalau dulu2 aku dah mengamuk dah.tp la ni aku kena fikir dulu.kenapa jd mcm ni.kalau aku marah2 pun keadaan x akan jd baik pun.jd bertambah buruk ada la.bukan aku takut,cuma mls nak bising2.sapa la kita ni.kalau nak komplen pun kena la bg cara nak selesaikan.td aku baru sj isi borang kepuasan kerja.kalau x puas pun kat mana la aku boleh pegi lg.dah kat cni aje rezeki aku,nak buat mcm mana.tp aku memang berpuas hati sgt.x pyh naik bas ulang alik kl.ok la tu.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai