pingpong kat yan

kat yan ni seingat aku dulu2 ada satu je meja pingpong kat sg yan ni.kalau kat yan ada la 2 kot.kalau kat sg yan ni pakat kongsi la main.tp pingpong ni banyak berjasa jugak.ramai yg dpt keja dgn kerana main pingpong ni.la ni dah ada dewan kecil utk main pingpong.ada 6 meja ktnya.bg aku banyak tu.kesian dkt budak2 yg nak bersukan.kalau petang padang sekolah dah tutup.kalau dulu2 ada banyak tempat lapang nak main bola.bulan sudah anak2 sedara aku beli bola nak main.tendang je kena cermin tingkap.pecah la.lepas tu kena marah lg.kesian aku tengok.kat mana la diaorg nak main.semua tempat dah jd rumah.semua org x pernah pun nak fikir budak2 yg nak membesar ni nak main kat mana.apa yg aku tengok kalau nak main dok mengadap game komputer je.balik pasal pingpong plak,dulu2 aku pernah tengok mcm mana anak2 cina main pingpong.meja pingpong tu direndahkan ikut ketinggian budak2 tu.kagum sungguh aku tengok.usaha sungguh depa nak ajar anak2 depa main.sekarang ni pun ktnya ada pusat tusyen pingpong.ada kelas pingpong kat as.bekas pemain negeri yg buka pusat tu.kena bayaran ktnya.tu pun cina hantar anak2 depa.kat yan ni ada jugak pusat mcm tu.ada bekas pemain negeri jugak yg ajar tp puas pujuk suruh budak2 pi main.aku heran sungguh depa xmau pi main.depa suka lg dok merayau x tentu hala.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai