paras

paras ni ertinya paras rupa.paras kalau kat utara ni ertinya potong bagi sama.tp apa yg aku nak ceta ni ialah paras rupa.kalau aku diberi pilihan memang la aku teringin nak tengok yg cantik.tp pernahkah kt fikirkan apa perasaan yg x cantik,kalau hanya yg cantik sj diberi perhatian.aku kt mcm ni sbb baru2 ni ada satu insiden yg mengingatkan aku pd kisah dulu2.sbbnya ialah rasa rendah diri dan rasa tinggi diri.alasan yg diberi ialah sbb x cantik.nonsence la.oprah tu x cantik pun tp popular dan pandai.pokok pangkalnya hati yg ikhlas.ada org yg gemuk pun kawin jugak.semuanya bergantung pd diri sendiri.mcm mana kita nak menyesuaikan diri kita.memang ada benda yg kita suka.ada jugak benda yg kita x suka.tp kena cuba berpandangan positif la.kalau ada yg mengadu dia susah sampai ke tua,pada aku dia x susah.ada benda yg dia kaya iaitu pengalaman.manusia ni bukan sekadar paras rupa sj dinilai.tp kalau paras rupa yg cantik tu sejuk sj mata yg memandang.tp kalau perangai x bagus jd panas jugak tengok.kalau x cantik pun kalau perangai cantik,sejuk jugak mata memandang.betul xxxx?????????

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai