ketetapan tuhan

pernah isi borang cukai pendapatan.pernah baca kat dlm tu ada ruangan ketetapan.apa tu ketetapan?masa aku mula2 baca aku heran gak.tp lupakan jap pasal cukai.tau ketetapan tuhan.yg beragama islam mesti tau.dlm arabnya qada dan qadar.ketetapan dan ketentuan.dlm sains politik pun ada sistem ni.aku pernah dengar ceta masa budak2 dulu,masa budak yg baru lahir tu menangis,masa tu la ketetapan kita dgn tuhan sdg di buat.menurut ceta org2 tua,tuhan bertanya pd kita,dan kita mengaku sambil menangis.aku xtau la buktinya apa ceta ni tp aku percaya.PERCAYALAH!sbb dlm hidup kita,kita masih boleh berusaha tp tuhan yg tentukan segalanya.contohnya aku.aku usaha masa aku gagal dlm spm.mula aku ambik dpt gred 3.aku usaha dpt gred 2.tp aku hanya boleh dpt keja par je.tuhan dah tentukan.aku interview serata tempat tp hak ni sj yg aku dpt.ada org la ni dok ceta hukum alam(hukum karma).ikut agama hindu jugak ni.ya la kalau aku x keja par sapa lg nak keja par.kena ada par dlm ofis.lepas tu ada kerani.ada bos.itu la pejabat.pendek kata redza sj la.gaji aku dpt.x rugi apa pun.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai