fikir

ada sesuatu yg membuatkan aku berfikir sejenak.lama jugak la aku dok fikir mcm mana aku nak jwb.seorang kawan aku kt zaman la ni apa yg org lelaki boleh buat semuanya org perempuan boleh buat.aku jwb ada jugak benda yg org perempuan x boleh buat.ada ka?tiba2 aku teringat aku pernah tengok satu drama kat tv.ceta tu pasal poligami.ada satu perempuan cina tanya pd seorng lelaki islam,pasal apa lelaki islam boleh kawin 4?lelaki tu x jwb tp selepas tu telah menghadiahkan satu set minum ptg.satu teko dan 4 biji cwn.ktnya teko tu boleh penuhkan 4 biji cwn tu,tp cwn tu x boleh penuhkan teko tu.aku katakan pd kwn aku tu sudah lumrah alam mcm tu.buat apa nak pertikaikan lg.kalau nak pertikai jugak mcm nak pertikaikan kuasa allah la.kwn aku diam je.dia setuju la kot.tp aku x kisah la kalau dia setuju ka x.yg penting aku dah bg pendapat aku.ada jugak seorg kwn aku berbangsa cina,kt kenapa org pi mekah dgn pakej.ktnya ada x niat nak menunjuk2?x jugak.dah mampu nak buat mcm mana.dkt dia aku x kata apa2 la.mungkin dia dlm proses nak memahami islam.aku nak terang pun aku x pandai sgt.kalau nak tau lebih lanjut lg kena pi tanya ustaz la.tp aku pun teringin jugak nak pi dgn pakej.selesa.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai