berkecil hati

terasa kecil hati?aku ni agak payah la nak terasa kecil hati.mcm2 org kata pun aku buat bodoh je.kdg2 buat bodoh ni x bererti kita ni bodoh.kalau nak berkecil hati pun apa yg aku dpt.mcm kes naik gred tu,kalau aku berkecil hati mcm mana pun aku tetap dok gred 1 jugak.gaji aku dpt jugak.cukup2 la dgn gaji yg aku ada ni.bawa2 la bersyukur.dulu2 masa gaji aku rm400 lebih,aku hidup bahagia je.cukup makan pakai.bila gaji aku jd mata ribu ni kut nak beli mcm2.duit jd x cukup.tp aku x kisah.prinsip aku,aku kerja kerana Allah.dikiri dan kanan aku ada malaikat yg memerhati apa yg aku buat.yg catit semuanya.bukan aku nak kata aku x heran dkt bos,bos pun manusia jugak.kita kena faham dulu org mcm mana,baru la org boleh faham kita mcm mana.x rugi kalau merendah diri.jangan la merendah diri sampai kena pijak dek org lain.apa yg salah kita elok tegur.tp kena fikir jugak ada kesan ka kalau kita tegur.kalau rasa org xmau dengar,biarkan sj.tuhan tu maha adil.apa yg terjadi ada hikmahnya.mcm aku x dpt g2,mungkin aku akan dpt g50 kut.mana tau kan.takdir tuhan tu kita xtau.semua yg jd ada sebab dan musabab.jgn la kita dok terasa hati.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai