beban

pernah dengar perkataan beban.kalau bahasa suratnya erti pikul kut.kalau bahasa kedah maknanya lebih kurang bebal.kalau orang marah pun buat dek aje.kalau org ckp x suka pun dok buat jugak.mcm degil la.kat kaunter hari2 ada yg mcm ni.tp kdg2 aku terfikir aku pun jenis beban jugak kot.org marah pun ada jugak kat kaunter tu.nak buat mcm mana dah rezeki kat situ.ada satu lg yg aku boring org dok tanya aku belajar lg sbb nak ambil tempat 'tuutttttttttttttt'.aku bosan betul.x boleh ka aku nak buat benda yg aku suka dan xdak org yg nak masuk dlm aku punya plan.ini x,ada sj 'tuttttttttttt' la.x aman langsung kalau ada orang dok masuk campur dlm urusan aku.aku nak buat apa aku punya suka la.tp kena control macho gak.jgn tunjuk kt x suka.nanti org ingat awat plak pompuan tu moroyan ka,tup,tup nak marah aje.mungkin org sangka je mcm tu.xpun memang org suka kalau aku jd mcm tu.kalau yg baik aku pun kena redha je la.ya la kalau org doa kan aku dpt gaji yg banyak apa salahnya.kalau nak rosakkan hidup org lain aku x suka la.bumi ni punya la luas,manusia punya la ramai,pasal apa la dok cetek fikiran sgt.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai