sikap

bila ceta bab sikap ni pyh sikit la.ada org rasa diri dia sj pandai.tp bg aku sapa pandai pun x kisah.selagi boleh dibuktikan kepandaian tu ok la.pulak tu boleh digunakan utk kesenangan semua org.itu yg penting.aku teringat masa dok kl,aku pernah jumpa dgn sorang cina tu.dia ckp kat aku kalau pokok besar akan ada bayang yg besar dr pokok yg besar tu.kalau dlm pepatah melayu,kalau periuk besar,kerak pun besar la.mcm tu jugak dgn pandai ni.kalau pandai pun dok menyusahkan org x guna jugak.harap ckp sj pandai,bila time nak buat x reti.mcm bila sekolah belajar teori je,bila mai nak praktikkan masa keja baru terkial2.tak reti beb.org yg separuh nyanyuk kat ofis ni jugak yg kena buat.kalau masa kat as dulu,aku selalu bergurau dgn geng senior.kalau aku ckp apa2 kalau depa x dengar,aku nanti kt,dah tua mcm tu la,telinga x dengar,sikit hari lg mata plak x nampak.(sorry beb,dulu aku gurau je na).depa nanti sengih je.bila aku dah tua ni baru aku terasa.nak buat keja bg laju pun x larat nak lawan dgn geng muda.org muda biasa la semangat menyala2.apa lalu pun sambar je.tp apa yg penting,sikap kita kena bg sesuai dgn keadaan.renung2kanlah.jgn renung sampai terlena plak.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai