siap sedia

Bila orang tak faham kita kena la siap sedia.bila orang marah kita nak buat macam mana.orang kata kalau api kita kena padamkan dengan air.tapi kalau nak sejukkan orang yang marah memang payah.ada yang akan marah dan akan simpan marah tu jadi dendam.jadi tak selesai sampai bila-bila.Aku selalu terangkan dekat kaunter aku nak senangkan semua orang.nak bagi keja cepat siap.orang pun boleh balik awal.bila aku tegur ada borang yang silap isi,kena isikan betul-betul.bila borang salah,keja jadi lambat.
Aku paling tak suka orang suka ambil kesempatan dekat orang lain.kalau dekat aku lagi la aku benci.kalau aku mudah senyum tak semestinya akan ada orang yang boleh tak ikut peraturan.bagi aku pangkat setinggi mana pun,akan mendapat layanan yang sama rata.contohnya pakcik dari kampung la.manusia jugak diaorang tu.cina,hindu atau melayu sama saja bagi aku.aku membesar dikampung yang ada cina dan hindu.aku pernah diberi duit sekolah oleh seorang nenek cina sebab katanya dia kawan tok(nenek) aku.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai