puasa kat kampung

puasa kat kampung biasa la bila hari cuti,macam-macam nak masak.mcm-mcm kuih yg dibuat.semua pakat makan sekali.esok mak ajak buat nasi kerabu plak.puasa kena buat nasi kerabu.ingat lg masa dulu arwah tok suka buat nasi kerabu.kami semua sampai tak larat nak makan.nasi kerabu dia agak banyak sikit dia bubuh ikan kering so agak masin la tapi sedap jugak.bila dia dah tak ada kami mcm lost je dia punya nasi kerabu sebab bukan ada orang yang amat rajin macam dia yang hari-hari buat nasi kerabu.bila aku masuk admin,aku mula belajar buat nasi kerabu.jadi agak pandai la.mak suka jugak buat tp kadang-kadang je dia rajin.bila aku pandai aku buat la sendiri.makan kat ofis boleh kata kerap jugak la.kami potong dan gaul nasi kat ofis.sedap.bila duduk kat tempat la ni payah sikit nak sesuai diri.aku kena bertegas sikit rasanya.kalau tak aku yang akan jadi serabut nanti.semua keja nak buat.baik aku buat saja keja yang aku mampu tapi kena cuba belajar jugak apa yang kita tak tahu.mana boleh dok tahap yang sama je.kena ada perubahan jugak.aku akan bosan kalau asyik buat keja yg sama.nanti nak masukkan gambarnya.baru nak cari.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai