nilai kelalaian

kita mungkin x sangka bila kita terleka sj mcm2 boleh jd.kalau masa memandu,kita boleh eksiden.kemarin aku terkejut sungguh bila ada ceta ada kena byr sampai beribu ringgit bila dokumen yg diterima x semak dulu sebelum meninggalkan kaunter.jadi masa nak raya plak tu.dah la gaji pun ckit plak tu.mana nak ganti duit tu,mana nak raya plak.kesian sungguh aku dengar.tapi aku x boleh nak buat apa2.cumanya aku kena berhati2 supaya aku x buat silap mcm tu.memang aku dah banyak berubah.dulu aku x pernah ambil tau semua tu.aku hanya pentingkan kerja aku sj.kalau ada pegawai yg minta fail berulangkali aku akan simpan dulu fail tu kalau fail tu aku jumpa sekali pun.aku x suka kalau aku didesak.sebab tu la aku x heran kalau permohonan kenaikan pangkat kwn aku tu x dihantar.tp bila berkenaan dgn rezeki org aku rasa x baik la mcm tu.kalau aku dulu pun,aku akan beri jugak fail tu bila pegawai tu dah x desak.tp kes ni mcm xmau buat langsung.sampai bila la orang yg mcm ni nak berubah.berubah la.cuba la rasa seronok bila buat orang lain gembira.kita akan dpt pahala bila buat bg org lain gembira.bantu kwn2 yg susah.kalau ada kwn2 x tahu,beri la tunjuk ajar.jgn tengking2 kwn2 kita tu.ada benda yg kita oulak x tahu.kita pulak kena tanya org tu.kalau kita marah2 pun lepas tu kita kena ckp dgn kwn tu jugak.kita kena tengok org tu jugak seumur hidup kita.bygkan kalau anak2 kita dilayan mcm tu.apa kita rasa?tentu sedih kan???????apa yg penting tengok mata anak kita yg bening tu bila kita melangkah nak pegi keja.tujuan kita nak besarkan anak kita tu la.mcm tu jugak orang lain pun.kalau yg takdak anak,tengok je mata ibubapa yg bening.kalau dah xdak makpak tengok je mata sendiri.he...he...he..he.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai