kawan tapi mesra

pernah dengar ayat ini.apa yg aku nak kt ialah definasi mesra.ada yg berkawan mesra sgt tp sekadar kwn je.ada org menganggap bila berkawan kalau dah terlebih mesra akan ada yg lagi perkara yg lebih dr mesra tu.kira mcm up date lg la.kalau nak mesra bg aku kena ala kadar aje.arwah wan aku kata dulu,kalau nak manis dgn org lain kena manis-manis buah aje.jgn sampai manis gula,nanti makan diri sendiri plak.ya la,kalau kita terlampau mesra nanti ada org ambik kesempatan plak.ada plak org yg salah anggap bila kita terlebih mesra.gula pun kalau ambik terlebih nanti kena kencing manis je.tu pulak aku tak berapa berkenan tengok org yg terlebih mesra.bg aku batas tatasusila antara lelaki dan wanita kena la jaga.bila kita mai keja tu pun dah bercampur antara lelaki dan wanita.bukan aku anti sosial tapi semuanya kena ala kadar.kalau dah duduk berdua2an sentiasa.apa lg yg ada ditengah2 tu.tentulah iblis.apa lg bila dok ceta masalah satu sama lain,nanti ada yg terkandas.nampak mcm mudah je.apa susah,layan je bg mesra,tp rambut org sama hitam,tp kita xtau apa yg org lain fikir.apa yg kita fikir elok x semestinya org lain akan fikir elok.begitu jugak la yg sebaliknya.jd renung2kan lah.oleh itu kita kena bawa diri kita ni ke jalan yg sewajarnya.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai