kaunter

pernah pergi ke ofis?mungkin tak pernah.pernah pergi ke sekolah?ada jugak yang tak pernah bersekolah.tak tahu baca pun.tapi ada masa kita nak pakai cantik-cantik supaya ada orang suka tengok kita.bila jumpa makwe masa belum kawin.kita nak dia suka tengok kita.kalau boleh kita nak pakai minyak wangi sebotol.biar bagi wangi.macam tu jugak kalau yang pompuan bila jumpa pakwe.nak cantik saja.semangat tu sepatutnya kita kekalkan sampai bila-bila.masa baru kenal ka.sampai bila lama kenal ka.
Apa yang aku nak cakap ialah bila kita berada disesuatu tempat.aku nak cakap ni untuk diri aku jugak.aku bertugas setiap hari di kaunter.bertemu dengan pelanggan.sebelum ni bukanlah di kaunter tapi masih ada pelaggan.tapi kali ini pelanggan aku orang luar.tanggungjawab aku nampaknya lebih besar.nampak saja.bagi aku tanggungjawab aku tetap sama.
sebelum ni aku jarang menilai diri aku.mana yang aku dah buat silap.kita kena buat pelanggan kita faham dulu barulah kita senang nak jual service kita.nak buat orang faham tu la yang payah.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai