hukuman yg sepatutnya

Bila kita kena tentukan apa yg sepatutnya dijatuhkan hukuman terhadap seseorang memang la tugas tu berat. tapi yg lebih x masuk akal ialah bila org yg x sepatutnya pula yg mengambil tindakan.tu pula boh pula hukuman yg x sepatutnya.ada sorang kwn aku yg pernah kena amaran sama dgn aku kerana langgar undang2 tiba sj dpt tahu kenaikan pangkat dia tidak dihantar ke kl.kalut la budak tu.nasib baik la bos dia cepat buat tindakan.aku mcm terkedu dengar ceta dia.dia x mau buat andaian jahat.ktnya ni bulan puasa.anggap sj tercicir masa pos.dia pun dok suruh aku buat rayuan kat kl,pasal aku punya kenaikan pangkat.memang la aku punya kes lg berat tp mana la tahu ada keajaiban.aku memang rasa perit la ni.x mcm selalu la kalau pasal duit.aku dah banyak ketinggalan dr org lain.tp aku dok fikir,kalau2 aku punya kes pun ada jugak yg tercicir kat mana2.kadaang2 akal fikiran yg dikuasai oleh nafsu tu yg boleh menjadikan apa2 saja.aku pun x sangka akan kena pi kl dulu.akan kena tahan kat sana.akan kena siksa sampai mcm tu.bila blk sj terus dpt bonus.tu pun sbb ada kesilapan teknikal ktnya.la ni nak jln bg betul blk pun payah.asyik2 ada kesilapan sj.x kira la kesilapan teknikal dr pihak teknikal atau kesilapan teknikal dari pihak aku sendiri.semua org ada buat silap kan.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai