ada lg seorang yg aku ingat.

arwah tokdak.dia ni jiran aku.baik sungguh dgn kami.keja dia pi kelaut.kalau dia bw balik ikan bawal,kami akan dpt separuh.setahun sekali dia akan bw kami pi ke pulau.makan nasi kat pulau.sekampung dia bw pi.seronok sungguh masa tu.masa aku nak buka kedai dulu pun dia la yg tolong buatkan.aku ni suka mencuba.mula2 aku tolong hantar cendol yg kak aku buat kat kedai.dpt la upah.bila lepas sekolah aku pulak buat.bila dah maju,aku nak buat gerai.tok dak la tolong buatkan.aku,mak dgn mak sedara aku pi tetak daun nipah.lepas tu anyam.lepas tu tokdak yg buatkan gerai tu ditepi jln rumah aku.maju kedai aku.dgn duit tu aku boleh belajar menaip.dpt sijil lg.didepan rumah tokdak tu la budak2 kampung aku akan main.kalau masa banjir kami akan main banjir.dulu rumah aku kerap banjir.kenangan dulu2 kalau ceta sampai siang pun x habis.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai