Rindu

     Kata orang rindu pada masa lalu itu amat menyiksakan. Tapi bagi aku tidak. Apa lagi yang boleh aku buat selain dari menjadi perindu. Aku mendongak ke langit. Mengharapkan ada senyumanmu di situ. Ya! Memang ada di situ. Di celah awan yang memutih. Tapi kemudiannya awan itu bergerak dan hilang. Aku rindu lagi.
     Sebentar tadi ketika aku berada di dalam tren. Aku harap kau berada di sisiku. Tersenyum membelai rambutku. Memeluk bahuku. Aku sungguh-sungguh berharap. Tapi sebenarnya kau tiada jugak. Dari setiap stesen aku berharap kau berdiri di muka pintu tren. Tapi tiada. Atau mungkin jugak pintu tren itu tutup terlalu pantas?
      Aku termanggu sendiri. Adakah kini kau telah lupa namaku. Lupa pada wajahku. Atau perlu aku ajari kau lagi mengeja namaku. Memanggil namaku. Menyeru namaku. Di balik buku2 yang tersusun. Akukah yang tersembunyi. Atau kaukah yang telah hilang.
     Aku rindu. Hanya itu yang aku tahu!

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai