Kenangan

Lorong Tunku Abdul Rahman. Nama yang gah. Bila sebut saja jalan TAR, memang biji mata orang pompuan akan naik bintang. Bersinar-sinar bak bintang kejora. Bila ceta bab jalan TAR ni aku pun sama jugak. Bukankah aku jugak pompuan. Orang pompuan ni akan jadi separuh gila bila tengok beg tangan yang bermaca-macam jenama. Pasal harga tolak tepi. Kadang-kadang murah sikit saja dari tempat lain. Itu pun dah di kira murah sangat. Aku? Aku jarang beli beg tangan kat Sogo. Tapi aku masih jugak beli di supermarket yang bertaraf mewah jugak. Sebab bila beli tu seperti terasa kelembutannya. Ceta pasal gedung mewah ni aku pernah pergi ketika ianya
baru nak beroperasi. Ketika itu pukul 11.00 pagi lebih kurangnya aku rasa. Ketika waktu dhuha sedang hampir tamat. Jurujualnya akan tunduk hormat sambil ucap selamat datang. Apa lagi kembang kempis la hidung aku. Bangga yang amat sangat bila di beri layanan umpama orang penting. Ya...memang setiap pelanggan itu penting bagi mereka. Penting untuk mereka kikis wang pelanggan itu hingga kering. Dan itulah semangat yang ada ada setiap pelanggan. Penat aku meronda seluruh pelusuk gedung mewah itu, aku pun berjalan keluar. Terasa aku tak begitu mampu nak berbelanja. Kocek aku pun sebenarnya sudah pun kekeringan. Dengan apa lagi yang aku mampu beli. Kuasa membeli aku sudah hampir malap.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai