resepi hari cuti

     Hari ni ada pasangan ideal.

Mula tu buat pais dulu. Sepagi jugak la dok prepare semua benda. Bila habis sj buat pais buat plak kerabu cemumar. Wahhh....bersemangat cik ani masak. Mak salmah mula tu mkn nasi dgn pais. Kali ni pais aku agak x garing sbb buh air dlm nyior. Nyior plak yg lembut. So everything get wet la. Bila siap sj kerabu dia meratah kerabu plak. Sedap bebenor la. Mula la aku buka ceta kat anak penakan aku....aku mula tau buat pais masa aku tingkatan 5. Ya la...masa tunggu spm tu aku dah ada gerai cendol sendiri. Satu kejayaan jugak aku rasa. Aku x ingat plak mula aku buat kerabu. Pasal pa aku bole ingat buat pais plak. Buat pais ni dulu2 amat2 la susahnya. Kena giling nyior tu bg halus. Kalau tumbuk dgn lesung batu pun ok jugak. Mak aku agak primitif sikit. Rempah utk buat gulai pun kena giling. Tp aku x cekap sgt nak giling rempah. Rempah lg keras dr nyior.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai