pesan org tua

     Kdg2 pesan2 org tua ni mcm x logik pun ada. Tp bila fikir dgn teliti memang betul pun. Pasal pa aku kt mcm tu. Dulu2 ada sedara mak aku yg sebut bila besar nanti aku akan jd org besar. Aku dok tunggu jugak. Aku nak keja besar ka. X jugak. Tp dugaan yg besar utk org besar pun sama la jugak. Nak jd org besar kena ada kuasa yg besar. Kuasa yg besar datang dgn dugaan yg besar. Tentu la susah nak tangani dugaan yg besar kan. So kena la berhati2 menangani dugaan yg besar. Bila bole hadapi dugaan yg besar. Dugaan yg mcm mana tu. Ada org anggap remeh pun. Alah...setakat yg mcm gitu...apa la sgt. Besar atau kecik bukan la isu sgt. Tp cara kita selesai kan tu. Tp cara yg paling baik aku rasa ialah bertawakkal dan berserah. Berusaha...bertawakkal dan berserah.
     Habis bab tu. Ceta bab lain la plak. Apa yg seronok ceta korea? Baru2 ni tengok ceta korea aku tertarik dgn peribahasa dia. Nak buru harimau yg ganas x bole guna banyak peluru. Sbb kalau salah tembak harimau tu akan serang balik kita. Kena guna satu peluru sj dan tembak bg kena sasarannya.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai