aktiviti cuti

     Hari ni pagi2 lg dah ada aktiviti. Eka dgn usop dok kalut nak pi tution. Depa x berapa suka dgn sekolah tp kalau tution tu memang laju sgt la. Lepas hantar depa....kami pi tesco plak. Beli barang dapur. Lepas tu singgah kat farmasi beli alatan hospital utk mak salmah. Aku beli alat check gula dalam darah dan check tekanan darah. Bila dengar penerangan tu mcm faham la jugak. Tp bila mai nak buat sendiri tu buat aku jd kecut perut. Nak cucuk jarum lg. Kussss semangat tengok. Tp tang periksa tekanan darah tu agak ok la. Lepas tu pi beli cadar plak. Seronok jugak la pi membeli.
     Balik yan plak ada berita gembira. Mak salmah dah bole tutup mulut. Katanya kakak aku urut dgn minyak kambing gurun. Aku pernah gak tengok org jual kat pekan sg yan. Siap ada kepala kambing gurun lg. Memang laris la kalau ada jual tu. Mcm mana rupa kambing tu xtau la. Tp sumber tu tentu la kat gunung jerai. Gunung jerai ni aku rasa gajah sj yg xdak. Yg lain tu memang  la such as harimau.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai