sesak daaaa....

tiba2 terhenti? rasa dah keluarkan apa yg dok fikir tu lepas tu x boleh nak fikir dah. jd la 'lamunan terhenti' blog adalah laman yg sesuai utk luahkan apa yg kita fikirkan tp jgn la dok buh benda x elok. apa pun pilihan di tgn kita sendiri. ada soalan yg aku nak tanya ni. kalau kita dah jarang talipon tanya khabar kenalan kita yg berbangsa india tu maknanya kita racist ka? x call sbb kita sibuk ka. sori yer kwn....! pertama kali aku jumpa kwn india ni masa aku masuk keja kat as dulu. dah 20 tahun lebih. kami sama2 kena pi kl dulu. aku paling kagum sbb dia amat memahami tentang kaum melayu. dia paham org melayu x boleh ambik nombor ekor sedangkan ada org melayu sendiri x paham pun. satu lg sifat dia yg aku puji ialah dia x ckp bising. pelan sj dia vkp. aku paling benci kalau org dok menengking2 apahalkan dok mcm tu. telinga aku x pekak lg. kemarin pi beli ikan kat pasar mlm alma. aku beli sotong dan ikan kembung. balik tu aku goreng sotong tu dgn rempah khabsa yg aku beli kat ofis. esoknya plak aku buat gulai ikan kembung tu. sudah dulu bab mkn ni.ada org tertanya2 mcm mana keja aku. aku x heran kalau org luar yg tanya. tp yg dok dlm ni pun ada jugak yg dok berbunyi sj 24 jam. kalau bab keja sj bunyi bila bab duit gelak sampai ke telinga. senyum lebaqqqqq. lumrah la manusia kannnnnn? tp bg aku apa pun pilihan tetap di tgn kita sendiri. kalau nak keja yg x sibuk nak buat keja apa la ni? jaga? jaga pun kena tembak. tp ada satu pesanan yg aku akan ingat sampai bila2 . apa tu? keja kat sini jgn dok ckp kata xdak keja. ada satu kes ni dia tersilap email kat pegawai atasan. kononnya dia nak email kat kwn dia. dia nak ckp dia xdak keja la. terus dpt memo. pengajarannya ialah kalau nak ckp apa tulis jer kat blog.hahaha. satu lg kalau xdak keja rehat dulu. berapa ramai penduduk banyak tu la keja kat cni. berapa banyak pendapatan penduduk tu banyak tu la pendapatan kami. betul ka ayat ni? pendapatan negara la. mcm mana plak kalau penduduk kawasan tu rajin sgt cari duit? kami pun kena rajin la. x sama ka ? sama la. ada mata. ada kaki. ada tangan. boleh bilang serupa jugak tp kena rajin sikit la.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai