tabeletttt.

budak2 la memang pandai.kisahnya aku baru jugak la tukar gadjet baru.gadjet tu apa?aku beli tablet murah dr china.china pun china la.janji boleh buka internet.(tu yg aku tulis pun agak haru-biru ckit).anak2 penakan aku pun dok lorat nak satu jugak.tablet jd 'tabelet' la.alasan depa nak main game.mudah sungguh budak2 la ni.kecik2 dah tau tablet.aku dulu masuk keja baru pegang pc.tu pun asyik senyap jer.game? paling lama aku boleh main setengah jam lepastu kalah.tp aku rasa rugi perkembangan budak kalau asyik main game.kenal tablet sj.budak2 dulu ada jugak dengar mak dodoi.ada jugak dengar ceta pak pandir.tau jugak ceta sang kelembai.ceta tu la buat kan kita dpt berfikir.kalau game nak fikir apa.otak pun jd mesin.dulu2 mak kita akan ajar kita mengaji pd waktu malam sebelum tido.ada jugak lagunasyid.lagu anak nabi kita contohnya.aku rasa anak2 kita, kita yg mencorakkan depa.besar tanggungjawab tu.

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai