cuti2 malaysia wehhh...

cuti sekolah ni so kita ckp pasal cuti la.dah bercuti?ada org sa cuti je kena pi bercuti.sa cuti je kena balik kampung(hak ni plak versi cik ani).x boleh kena bua jugak.kalau x pi bercuti mcm x lengkap je.kalau kat ofis kalau buka sekolah je kena ceta pasal pi bercuti la.kalau x ceta tu memang x sah la cuti sekolah tu.hidup anak2 jd x bermakna.mak pak plak mcm xdak makna je jd makpak.itu tanggapan aku la hasil dr apa yg aku tengok.bercuti ni mcm perkara penting la.masa aku sekolah dulu,aku xtau pun erti bercuti.cuti?cuti la.x pyh pi sekolah la.masuk je sekolah ada baju sekolah baru.buat apa masa cuti?masa cuti tu la nak main tuju pot sepuas2 hati.kalau yg suka main getah,ini la masa nak lepas geram.kami plak akan pi duduk dirumah wan aku kat yan.kalau kat yan tu mesti ada sungai.mandi sungai kat yan memang best.x pun mandi kat parit.mcm terbayang2 je betapa sejuknya air tu.la ni pun bila tengok je sungai kat masjid yan tu,rasa betapa ruginya sbb x jaga.kalau x jaga sah la semua pengalaman tu akan hilang.balik ceta cuti td,masa cuti sekolah ni kawan2 aku ada yg bercuti.anak2 penakan aku ada yg aku bw mai bm pun.tp kesian jugak kalau yg x mampu nak bw pi bercuti.masa hari mula cuti hari tu ali dah mula buat keja sekolah.kalut dia suruh aku ajar.aku kata nak kalut apa bukannya nak sekolah lg.dia kata nak buat siap2 supaya nanti dia boleh main je.itu yg dia nak buat masa cuti.apa yg aku suka buat kalau cuti.aku,cuti?kalau dulu2 aku suka kayuh basikal.dulu2 mana ada basikal fancy lg.aku kayuh je basikal yg ada kat rumah tu.aku seronok kayuh basikal ni.sambil keluarkan peluh boleh jugak tengok pemandangan.tp x ramai org yg suka buat begitu so nampak janggal sikit la.kadang2 ada jugak org yg anggap budak tu sewel dah apa ka.ya la,dok kayuh basikal je.org lain dah pakai keta merc awak tu dok gerek cabuk je.xdak class langsung.tapi itu pilihan masing2 la.gerek cabuk ke,merc cabuk ke.what ever la kan.kalau ada yg suka pi bercuti,aku plak lebih suka dgn yan aku tu.itu la tempat percutian yg paling hebat aku rasa.xdak lg yg boleh lawan.yan boleh!!!

Comments

Popular posts from this blog

tailo atau taiko...

syabas bete....

jong jong inai